Lada 1600 – 2106

2106-os ismertető, képek, és egy angol cikk

Az ezerhatos

1976 Májusától a Lada gyár elkezdte gyártani a 2103-as, 1500-as típust. Mivel ez a legközelebbi hozzátartozója a cikk tárgyát képező, minden kétséget kizárólag a Lada fejlesztések csúcsát, katarzisát jelentő 1600-asnak, ezért innen kezdjük a bemutatást)

Lada 2103

1978-tól aztán finomították az elődtípust, és sok olyan fejlesztést vezettek be, amelyek jelentősen korszerűsítették az új modellt. Meg persze sok olyat is, amitől szebb lett. És ezúttal csak egészen keveset, amitől csúnyább.

 Típusváltozatok Lökettérfogat [cm3]  Kormányszervek elhelyezkedése
 2106  1600  baloldali
 21061  1500  balobali
 21062  1600  jobboldali
 21063  1300  baloldali
 21064  1500  jobboldali
 21066  1300  jobboldali


Kezdjük a külső méretekkel:

Folytassuk a robbantott ábrával:

A 2106-os modell nagyon hasonló a 2103-ashoz, de mégis van néhány szembeötlő változás, amely egyedivé teszi a típust.
-Műanyag végelemes lökhárítók előrenyúló gumibabákkal.
-Lámpák körül új műanyag burkolat, amely a szintén új kialakítású hűtőrácsba illeszkedik.

-Hátsó lámpák egészen új kialakításúak: minden funkcióra külön izzót tartalmaznak (Megegyezik a 2121-esével)
-Rendszámtábla megvilágítása a hátsó lámpára került a lökhárítóról.
-Hátfal kialakítása megváltozott, a rendszámtábla “belesűllyed” egy öbölbe.

-Irányjelző fények nagyobbak és téglalap alakúak.
-Elektromos motorral hajtott hűtőventillátor váltja le az ékszíjasat. Ez már csak hőfoktól függően működik.
-Az egyik legfontosabb változás a kormányműben található. Az 1600cm3-es motorral szerelt típusokba kardáncsuklós, biztonsági kormányoszlopot szereltek. A pitmann tengely görgőjének csapágyazása megváltozott, tűgörgők helyett golyók kerültek bele.

A belső tér kényelmes, a műszerezettség pedig lenyűgöző.

Otthon, édes otthon

Kell-e ennél szebb?

További érdekesség, hogy a törésteszten jobb eredményeket tud felmutatni, mint a 2107-es modell!
Egy orosz nyelvű törésteszt (Sajnos még nincs fordítása)