Lada 1600 – 2106
2106-os ismertető, képek, és egy angol cikk
Az ezerhatos
1976 Májusától a Lada gyár elkezdte gyártani a 2103-as, 1500-as típust. Mivel ez a legközelebbi hozzátartozója a cikk tárgyát képező, minden kétséget kizárólag a Lada fejlesztések csúcsát, katarzisát jelentő 1600-asnak, ezért innen kezdjük a bemutatást)
1978-tól aztán finomították az elődtípust, és sok olyan fejlesztést vezettek be, amelyek jelentősen korszerűsítették az új modellt. Meg persze sok olyat is, amitől szebb lett. És ezúttal csak egészen keveset, amitől csúnyább.
Típusváltozatok | Lökettérfogat [cm3] | Kormányszervek elhelyezkedése |
2106 | 1600 | baloldali |
21061 | 1500 | balobali |
21062 | 1600 | jobboldali |
21063 | 1300 | baloldali |
21064 | 1500 | jobboldali |
21066 | 1300 | jobboldali |
Kezdjük a külső méretekkel:
Folytassuk a robbantott ábrával:
-Lámpák körül új műanyag burkolat, amely a szintén új kialakítású hűtőrácsba illeszkedik.
-Hátsó lámpák egészen új kialakításúak: minden funkcióra külön izzót tartalmaznak (Megegyezik a 2121-esével)
-Rendszámtábla megvilágítása a hátsó lámpára került a lökhárítóról.
-Hátfal kialakítása megváltozott, a rendszámtábla “belesűllyed” egy öbölbe.
-Elektromos motorral hajtott hűtőventillátor váltja le az ékszíjasat. Ez már csak hőfoktól függően működik.
-Az egyik legfontosabb változás a kormányműben található. Az 1600cm3-es motorral szerelt típusokba kardáncsuklós, biztonsági kormányoszlopot szereltek. A pitmann tengely görgőjének csapágyazása megváltozott, tűgörgők helyett golyók kerültek bele.
A belső tér kényelmes, a műszerezettség pedig lenyűgöző.
Otthon, édes otthon
Kell-e ennél szebb?
További érdekesség, hogy a törésteszten jobb eredményeket tud felmutatni, mint a 2107-es modell!
Egy orosz nyelvű törésteszt (Sajnos még nincs fordítása)